søndag den 20. juni 2010

Sommertid = Krimi-tid!



Sommerferien er for mig altid en chance for at få læst alle de krimier, jeg ikke har nået hele året. Særligt glad har jeg gennem flere år været for de "gode gamle" Agatha Christie-bøger om Hercule Poirot og Miss Marple, men også nyere forfattere som Camilla Läckberg og Elsebeth Egholm skriver nogle fantastiske krimier. Jeg har netop slugt de første fire bøger i Egholms serie om Århus-journalisten Dicte Svendsen, og nu er turen kommet til Läckbergs "Havfruen". Så fra hjørnet af sofaen på en regnvejrsdag, fra toget på rejsen, fra stranden eller hvor sommeren nu ellers må bringe mig hen, kan jeg endnu engang drømme mig væk til Sverige og Fjällbacka i selskab med Erica Falck og Patrik Hedström, der som altid er garanti for en god krimi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar